Blog

Liever achter de camera dan ervoor

Al jarenlang geef ik presentatie trainingen. Ik werk dan graag met video. Ik neem mensen op om vervolgens samen met ze de video terug te kijken en zo feedback te geven. Iedereen is het erover eens: wat leer je daar veel van!

Nee, niet voor een camera!
Er is echter niemand die bij zo’n training binnenkomt en zegt: “Jippie, een camera! Dat is nou precies waar ik zin in had vandaag.” We vinden het lastig om opgenomen te worden. Omdat we dan alles precies goed willen doen. Omdat we onze beste kant willen laten zien. Omdat we precies het goede willen zeggen.

Een video op je website is ook zoiets, We vinden het een goed idee. We snappen ook wel dat het in deze tijd er een beetje bij hoort, maar, tjonge, wat een toestand! Hoe pak je dat aan? Zet je een camera of je webcam aan en ga je er gewoon voor zitten? Of laat je je opnemen door iemand anders terwijl je jezelf presenteert? Leer je de tekst uit je hoofd? Of juist niet? Je wilt natuurlijk niet dat het overkomt als een standaard riedeltje. Maar ja, het moet wel goed. En je wilt origineel zijn! En daarbij…..het is hartstikke spannend om jezelf voor een camera te presenteren.

Wat willen je klanten in een videoboodschap?
We doen allemaal ons best om die videoboodschap perfect te krijgen. En ja, natuurlijk wil je er goed uitzien, leuke kleren aanhebben, de goede woorden zeggen etcetera. De vraag is echter: willen onze klanten dat ook? Als je een dienst aanbiedt waarbij de relatie van essentieel belang is, zal je klant vooral geïnteresseerd zijn in: wie ben jij? Hoe spreek je? Hoe beweeg je? Hoe ziet het eruit als jij aan het werk bent? Krijg ik als klant er een goed gevoel bij?

TIP
Bij het kijken naar portretten van mensen op de televisie, of op youtube, of via ander filmmateriaal, wat wil jij dan het liefste weten van die ander?  Ik denk dat je niet als eerste geïnteresseerd bent in de marketing boodschap van iemand. Wat dan wel? Je wilt als het ware een verhaal van diegene horen en zien, waarmee je je kunt identificeren.

Als je echt en authentiek op je website wil, kan ik je helpen. Ik heb een speciaal aanbod ontwikkeld. Een aanbod waarbij jij niets hoeft voor te bereiden. Je hoeft ook niet te presenteren. Ik ga met jou in gesprek en zorg ervoor dat hieruit een prachtige, to-the-point video komt dat zo op je website kan. Een video waarin de kern van jouw bedrijf heel helder en authentiek naar voren komt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.